SCA - Infolearn
986
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-986,page-child,parent-pageid-678,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

“Zorgen dat de klant tevreden is; daar doen we het voor.”

SCA | Zakelijke dienstverlening

Als één van de grootste producenten van hygiëne-papier ter wereld is SCA een organisatie met veel focus op onder andere duurzaamheid, efficiëntie en kwaliteit. Daarnaast is, gezien de hoge productie-intensiteit, veiligheid een zeer belangrijk item voor het personeel op de werkvloer. Om iedereen altijd en overal hiervan bewust te laten zijn en te zorgen dat kwaliteits- en veiligheidsnormen gewaarborgd blijven, is trainen en bijscholen cruciaal. Het Novio concept leent zich dankzij zijn gebruiksgemak, flexibiliteit en mobiliteit dan ook uitstekend voor een organisatie als SCA.

Bijna 100 deskundigheden

Sinds twee jaar is de leeromgeving live bij SCA en zijn de medewerker aan het leren en ontwikkelen in dit digitale platform. Er staan bijna 100 deskundigheden in; van Aandrijf- en onderhoudstechniek tot Life Saving Rules, maar ook VCA en Veilig werken met de heftruck. Naast de vakinhoudelijke deskundigheden, zijn er ook deskundigheden vastgelegd zoals 1e Hulpverlener EHBO en de Vitaliteit van de medewerker. Samen met bijvoorbeeld de deskundigheid Office (training op het gebied van Excel en Word) is er een totaal scholingsaanbod voor elke medewerker van SCA beschikbaar. Zowel e-learning als blendend learning wordt aangeboden, waarbij de e-learning ook deels zelf gemaakt wordt. Hierdoor wordt de expertise vanuit het bedrijf direct getransformeerd naar een relevante scholing. Om de kennis onderling te delen wordt er gewerkt met een nieuwsforum; een digitale verzamelbak met noviteiten en waar collega’s met elkaar digitaal de dialoog kunnen starten.

Managen van competenties

Naast de (verplichte) bij- en nascholing is SCA recent gestart met het managen van competenties. De gesprekkencyclus, inclusief het Persoonlijk Ontwikkel Plan (POP) worden gefaciliteerd in de leeromgeving. Hierdoor wordt er ook focus gelegd op de doorontwikkeling (van de talenten) van de medewerker.