Persbericht COVID-19 digitaal kennisplatform | Infolearn
3555

“Per direct toegang tot het digitale kennisplatform van Infolearn met ruim honderd e-learningmodules”

26 maart 2020 | Lancering openbaar kennisplatform voor online COVID-19-training van alle zorgprofessionals

Per direct toegang tot het digitale kennisplatform van Infolearn met ruim honderd e-learningmodulen van ExpertCollege, op korte termijn aangevuld met blended leertrajecten

• Het COVID-19 digitaal kennisplatform werd per direct voor alle zorgprofessionals in Nederland en België beschikbaar;
  • De e-learningmodulen waren openbaar en zonder enige vorm van registratie of andere administratieve handelingen toegankelijk;
  • Het aanbod van de ruim honderd e-learningmodulen werd uitgebreid met ontwikkelde blended learning-trajecten van Meander Medisch Centrum en content van andere zorgorganisaties.

Voor alle zorgprofessionals die behoefte hebben aan meer kennis omtrent COVID-19 lanceren Infolearn B.V., aanbieder van een geïntegreerde leer- en ontwikkeloplossing, en ExpertCollege, aanbieder van e-learning voor de zorgsector, in maart een online leerplatform. Dit digitale kennisplatform, met ruim honderd e-learningmodulen voor de hele zorgsector, werd per direct beschikbaar voor alle zorgverleners in Nederland en België.

Zorgprofessionals mobiliseren op korte termijn

Zorgprofessionals konden op dit platform hun medische kennis opfrissen, extra theorie opdoen of nieuwe verpleegtechnische handelingen leren. Het doel was om op zeer korte termijn het aantal handen aan het bed te vergroten door zoveel mogelijk zorgverleners in ziekenhuizen, de gehandicaptenzorg en de VVT (Verpleging, Verzorging en Thuiszorg) de juiste medische kennis te bieden. Diverse zorginstellingen en zzp’ers maakten actief gebruik van de aangeboden content.

Online COVID-19-training

Het kennisplatform was geschikt voor alle zorgverleners die zoeken naar verbreding en verdieping rondom de zorg die nodig is voor patiënten met het COVID-19-virus. De ruim honderd beschikbare e-learningsmodulen vielen in vier categorieën: algemeen, verpleegtechnische handelingen, medische apparatuur en reanimatie. ExpertCollege heeft daarnaast ook een speciale COVID-19-module ontwikkeld waarbij zorgprofessionals hun kennis toetsen over het coronavirus door middel van vraaggestuurd leren. Ook zijn er onderdelen ingericht met content voor specifieke sectoren zoals de thuiszorg, gehandicaptenzorg en ziekenhuizen.

Zoveel mogelijk relevante content bieden

Het leeraanbod werd op korte termijn worden uitgebreid met onder andere ontwikkelde blended learning-trajecten van Meander Medisch Centrum. Relevante aanvullingen van andere organisaties waren ook van harte welkom.