Leer- en ontwikkelthema’s

Geïntegreerde oplossing

Online leren is voor veel medewerkers inmiddels de standaard. Onze software biedt organisaties een oplossing waarmee alle mogelijke leerinterventies een plek krijgen en 24/7 gemanaged kunnen worden. De leer- en ontwikkeloplossing is bovendien goed te koppelen met allerlei (HR-)systemen.

Intensief contact met onze klanten leidt tot een gebruiksvriendelijke inrichting op maat waardoor iedere medewerker op elk moment zelf aan de slag kan in een intuïtieve, adaptieve en responsieve omgeving.

Stimulerende en persoonlijke leeromgeving

Wij geloven in de kracht van een persoonlijke leeromgeving die medewerkers eigen regie en verantwoordelijkheid over hun ontwikkeling geeft. De software bevat alle mogelijkheden om het als een Learning Management Systeem (LMS) óf meer als een modern Learning eXperience Platform (LXP) in te richten.

Onze klanten richten dit LXP voor allerlei verschillende doeleinden in. Klik hieronder op een thema om te ontdekken hoe zij de mogelijkheden benutten.

Blended learning

Gemotiveerde werknemers én optimaal leerrendement

Blended learning is inmiddels de standaard voor leertrajecten. Formeel leren en informeel leren gaan daarbij hand in hand. Een blended leertraject kan heel eenvoudig zijn; e-learning gevolgd door (praktijk)toetsing is ook al een blend. 

In de leeroplossing kunnen organisaties het contentaanbod aanpassen op individueel niveau. Zo ontstaan aansprekende blends die aansluiten op de uiteenlopende persoonlijke leerstijlen en behoeften van medewerkers.

Alle content integreren in de leeromgeving

Organisaties willen alle mogelijke leervormen kunnen inzetten voor het aanbieden van zo passend mogelijke blends.

Behaalde scholingspunten worden dankzij de geïntegreerde koppeling direct doorgezet in het V&VN-kwaliteitsregister.

Voor dienstverlener PIDZ is het een belangrijk pluspunt dat Infolearn nauw samenwerkt met ExpertCollege: partner voor geaccrediteerde content op basis van Vilans-protocollen.

Eigen regie over het leerproces als basis voor een ‘ideale blend’

Met de leer- en ontwikkeloplossing kunnen alle medewerkers leren waar en wanneer het past. De inhoud en volgorde van de content kan daarbij per werknemer verschillen.

Als een medewerker niet bekwaam is, kan hij aanvullende training volgen en zich opnieuw laten beoordelen met een praktijkbeoordeling.

Een praktijkbeoordeling is voor Meander Medisch Centrum dé manier om bekwaamheden af te toetsen. Medewerkers en assessoren gaan op basis daarvan in gesprek en leren van elkaars inzichten en ervaringen.

Motiveren om te leren en ontwikkelen

Het ziekenhuisnetwerk iris-Hôpitaux, een Belgische klant van Infolearn, bouwt ‘gaming-elementen’ in bij elke e-learning die zij zelf maken. Integratie van zulke interacties zorgt voor een aantrekkelijk aanbod dat medewerkers enthousiasmeert om de content te volgen.

Een persoonlijke blend voor iedereen

Met integrale leerpaden genereren organisaties geheel automatisch de juiste mix van verplichte en vrijwillige onderdelen in een cursus. Dit biedt eindgebruikers een zo persoonlijk mogelijke blend terwijl beheerders profiteren van de efficiëntie; de inrichting van een integraal leerpad hoeft slechts één keer.

Het feit dat alle informatie en competenties nu bij elkaar in een integraal leerpad staan, scheelt UMC Utrecht in totaal 60 leerpaden en vereenvoudigt het beheer. De weergave van een leerpad is afgestemd op de medewerker; het geeft precies aan wat hij nog verplicht moet of vrijwillig mag volgen.

Profiteren van vele mogelijkheden

Veel klassikale leerstof kunnen we ook als e-learning of in een andere online werkvorm aanbieden.

Voorheen bood Teijin Aramid, met drie productielocaties verspreid door heel Nederland, alleen klassikale scholingen aan. Met de leeroplossing toetsen zij inmiddels permanent op de werkvloer en leggen ze complete praktijkinstructies online vast. Dit zorgt voor veel efficiëntie.

Er is ontzettend veel mogelijk met H5P!

De H5P-training om zelf content te kunnen maken was zeer inspirerend. We gaan het inzetten voor kennisdeling in de leeromgeving.

In H5P combineert GGD Brabant-Zuidoost op slimme wijze video’s, online interactieve presentaties en toetsvragen, en ook voor de Belgische klant AZ Diest is de geïntegreerde auteurstool ideaal om zelf e-learning te ontwikkelen en aan te bieden. Tijdens de implementatie bij AZ Diest heeft Infolearn een efficiënt trainingsprogramma verzorgd waardoor het ziekenhuis alle benodigde kennis verkreeg om e-learning-modules volledig zelf te ontwikkelen en beheren.

In gesprek over blended learning?

Neem dan telefonisch contact op via telefoonnummer +31 (0)24 737 0531, stuur ons een e-mail of laat hieronder een bericht achter.





    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.